סדנת "להוביל, לנהל, להצליח"

מטרת הסדנה:

מושג האימון (coaching) לקוח מעולם הספורט, שם הוא משמש ככלי לפיתוח יכולות, שיפור ביצועים והשגת מטרות.  בתחום הניהול,  אימון אישי למנהלים הוא תהליך מובנה שמטרתו לסייע למנהלים להתפתח ולצמוח,  לשפר את מיומנויותיהם ולהשיג את מטרותיהם האישיות והארגוניות.

מהי  סדנת  מנהלים  ברוח  האימון?

בעולם הניהול המודרני,  מיומנויות תקשורת אפקטיביות הן קריטיות להצלחה.  היכולת להקשיב באמת, לשאול שאלות מכוונות ולמסגר מחדש מצבים  הופכת למנהיגים טובים יותר,ליצירת מערכות יחסים חזקות ולקבלת החלטות מושכלות.

תכני הסדנה:

סדנה זו תתמקד בפיתוח מיומנויות הכרחיות להצלחת המנהל כגון:

הקשבה:

  • הקשבה אקטיבית: נלמד כיצד להקשיב לא רק למילים, אלא גם לשפת הגוף ולרגשות שמאחורי המסרים.
  • אמפתיה: נבין כיצד לראות את הדברים מנקודת מבטו של האחר וליצור חיבור אמיתי.
  • נוכחות מלאה: נלמד כיצד להיות נוכחים ברגע מבלי להסח דעת על ידי מחשבות או דאגות.

שאילת שאלות:

  • שאלות פתוחות: נלמד כיצד לנסח שאלות שמעודדות שיח פתוח וחשיבה מעמיקה.
  • שאלות מכוונות: נבין כיצד לשאול שאלות שמובילות לתובנות חדשות ולפתרונות יצירתיים.
  • סקרנות: נטפח גישה סקרנית שמאפשרת לנו ללמוד ולהבין דברים חדשים.

מסגור מחדש:

  • זיהוי תפיסות: נלמד לזהות את התפיסות והאמונות שלנו שמשפיעות על הדרך שבה אנו רואים את העולם.
  • שינוי פרספקטיבה: נבין כיצד לשנות את הדרך שבה אנו מסתכלים על מצבים ולמצוא משמעות חדשה.
  • יצירת אפשרויות: נלמד כיצד למסגר מחדש אתגרים כהזדמנויות ולראות את הטוב בכל מצב.

הסדנה  תכלול:

  • תרגילים וsimulations: התנסות מעשית במיומנויות שנלמדו.
  • דיון קבוצתי: שיתוף חוויות ותובנות.
  • משוב אישי: קבלת משוב מהמנחה ומעמיתים.

למה כדאי להשתתף?

השתתפות בסדנת מנהלים בנושא הקשבה, שאילת שאלות ומסגור מחדש יכולה להביא יתרונות רבים למנהלים ולצוותים שלהם. הנה כמה סיבות טובות להשתתף:

  1. שיפור מיומנויות תקשורת:
  • הקשבה אפקטיבית: למידה כיצד להקשיב באמת לעובדים ולקולגות, להבין את הצרכים שלהם, וליצור קשרים אמיתיים ומבוססי אמון.
  • שאילת שאלות מכוונות: פיתוח היכולת לשאול שאלות שמובילות לתובנות חדשות, מעודדות חשיבה יצירתית ומקדמות פתרון בעיות.
  • מסגור מחדש: למידה כיצד לשנות פרספקטיבה, לראות אתגרים כהזדמנויות ולמצוא משמעות חדשה במצבים מאתגרים.
  1. שיפור מנהיגות:
  • הנעת עובדים: תקשורת אפקטיבית היא כלי חשוב להנעת עובדים, יצירת מוטיבציה ושיתוף פעולה.
  • ניהול קונפליקטים: מיומנויות הקשבה ותקשורת יסייעו למנהלים לנהל קונפליקטים בצורה בונה ולמצוא פתרונות שמקובלים על כל הצדדים.
  • בניית אמון ושיתוף פעולה: הקשבה אמיתית ומסגור מחדש יכולים לתרום ליצירת אווירה של אמון ושיתוף פעולה בצוות.
  1. הגברת המודעות העצמית:
  • הבנת סגנון התקשורת האישי: זיהוי הדפוסים וההרגלים בתקשורת שלכם כמנהלים.
  • פיתוח גמישות בתקשורת: למידה כיצד להתאים את סגנון התקשורת שלכם לאנשים ולמצבים שונים.
  • שיפור היכולת להשפיע: תקשורת אפקטיבית היא כלי חשוב להשפעה על אחרים וקידום רעיונות.
  1. שיפור הביצועים בארגון:
  • קבלת החלטות טובה יותר: הקשבה לזוויות שונות ושאילת שאלות יסייעו למנהלים לקבל החלטות מושכלות יותר.
  • הגברת הפרודוקטיביות: תקשורת אפקטיבית תוביל לשיתוף פעולה טוב יותר ולהגברת הפרודוקטיביות.
  • יצירת סביבת עבודה חיובית: מנהלים שיודעים לתקשר באופן אפקטיבי תורמים ליצירת סביבת עבודה נעימה ותומכת.

לסיכום, סדנת מנהלים המתמקדת בהקשבה, שאילת שאלות ומסגור מחדש היא כלי חשוב לפיתוח מנהיגות אפקטיבית ויצירת שינוי חיובי מתמשך בארגון.

למי מיועדת הסדנה?

הסדנה  מתאימה  למנהלים  בכל  הרמות  שרוצים  לשפר  את  מיומנויות  התקשורת  שלהם  ולהפוך  למנהיגים  אפקטיביים  יותר

משך הסדנה: כ-4 שעות (גמיש).

מספר משתתפים: עד 30.

מיקום: באתר החברה או במרכז הדרכה חיצוני.

תכירו, רוני צוקרמן

מאמן בכיר, סופרוויזר בלשכת המאמנים בישראל, מרצה ומנחה סדנאות בתחום ההתייעלות וההתפתחות האישית.
מאמן כדורסל בכיר ומאמן מנטאלי בספורט. שירת 32 שנים בחיל האוויר בתפקידים מבצעיים מגוונים. בעל במנהל עסקים עם התמחות במשאבי אנוש MBA 
הוביל תרבות ארגונית בחיל האוויר בתפיסת MANAGMENT LEAN
הניסיון הדו כיווני על המגרש – כשחקן וכמאמן, הכישורים והערכים מעולם הכדורסל והאימון, בצד אלו שלאורם פעל בתפקידיו בצבא, עיצבו את מי שהוא היום, ומעניקים לו את היכולת לגעת באנשים,  לכוונם ולהובילם להיות צעד וחצי לפני כולם!

ראיתם פעם זברה צבעונית? 
גם אני חשבתי שאין עד שגיליתי אותה, זה הכל עניין של תודעה. 
הזברה בהתבוננות ראשונית נראית כשילוב של שחור ולבן, של ניגודים אבל, רק אם תסכימו להביט פנימה לתוך הניגודים תגלו את כלל צבעי הקשת החבויים בה.
האני מאמין שלי נמצא במורכבות, בחיבורים, בניגודים, שם נמצא כל הקסם שם נמצאות הבחירות שלנו. המסע שלי הוא לחבר בין עולמות, בין תהליכים להתנהגויות, בין המקצועי לאישי.
בעיניי עסק טוב מתחיל באדם טוב.
זוגיות טובה מתחילה באנשים שטוב להם.
חברות טובה בבסיסה זה הבנת האחר
והמשותף לכך הוא הבנת כללי המשחק, משחק שכולו מערכות יחסים

השיטה שלי

שיטה ייחודית להובלת צוותים המשלבת חיבור אותנטי, העצמת עובדים ומנהיגות אפקטיבית. 
השיטה מבוססת על תפיסה הוליסטית המאמינה שמנהיגות אמיתית מתחילה בחיבור פנימי של המנהל לעצמו, וממשיכה ביצירת קשר משמעותי עם העובדים מתוך הבנה שתפקיד המנהל הוא להיות אחראי על האנשים שאחראים על התוצאות.
היכולת להתחבר מייצרת בסיס מצוין לרתום את העובדים למשימות הארגון, לשייכות ולשביעות רצון גבוהה.
וכמובן שכל זה הוא מתחבר ליכולת ההובלה של המנהל, להשפעה שלו על הארגון ככלל ועל העובדים בפרט.

מרכיבי הליבה של השיטה:

  • פיתוח מודעות עצמית כמנהל
  • יצירת חיבור אותנטי עם הצוות
  • בניית אמון והנעת עובדים
  • הובלה מתוך דוגמה אישית


התוצאות:

  • מוטיבציה גבוהה בצוות
  • תקשורת פתוחה ואפקטיבית
  • שיפור בביצועים העסקיים
  • אווירת עבודה חיובית ומעצימה

צרו קשר עוד היום להזמנת הסדנה ולהתחיל את המסע למנהיגות אפקטיבית!